Gå till innehåll
Vimmerby Kommun logo

Press och media

Vi informerar på olika sätt för att du ska veta vad som händer i kommunen och hur du ska hantera olika ärenden. Våra huvudsakliga kanaler är webbplatsen och sociala medier.

Presskontakt

Behöver du som är journalist vägledning? Kontakta kommunikationsenheten på kommunikation@vimmerby.se. Kontaktuppgifter till politiker finns i förtroendemannaregistret.

För kontakt med tjänstepersoner hänvisas till växeln, 010-356 90 00.

Pressmeddelande och nyheter

Vi publicerar pressmeddelande och nyheter på vår webbplats. I nyhetsarkivet finns alla nyheter samlade.

Pressbilder

Här finns högupplösta nedladdningsbara bilder som är fria att användas i redaktionellt syfte vid publicering som har anknytning till Vimmerby kommun. Porträttbilder får användas i sammanhang som har med personens uppdrag i Vimmerby kommun att göra.

Viss beskäring är tillåten, men bildernas karaktär får inte ändras. Fotografens namn ska alltid uppges vid publicering. För användning i andra sammanhang krävs tillstånd av berörd fotograf. Finns inte fotografens namn angivet, ska det stå Foto: Vimmerby kommun.

Filer tillgängliga för nedladdning
Ikon som illustrerar filtyp Filnamn Filstorlek Datum fil laddades upp