Vimmerby Kommun logo

Information till partier

Distribution av valsedlar

Andra partier än de tio som vid något av de två senaste EU-valen fått mer än en procent av rösterna ansvarar själva för att distribuera valsedlarna till röstmottagningsställena samt för att valsedlarna inte tar slut under röstmottagningen.

- Överlämnandet till förtidsröstningen: Måndagen den 20 maj kl 10:00-14:00 på Stadshuset, Stångågatan 28, Plenisalens foajé. Ingång från Stadshusets baksida.

- Överlämnandet till vallokalerna: Valdagen den 9 juni fr o m kl 07:00. Du hittar adresserna via denna länk: Vallokaler i Vimmerby kommun

Antal röstberättigade - för avvägning av antal valsedlar Pdf, 65 kB.

Den ambulerande röstmottagningen

De ambulerande röstmottagarna tar med sig till väljarna endast blanka valsedlar och valsedlar för de tio partier som nämnts ovan.

Anvisningar från Polismyndigheten om ansökningar om valaktiviteter

Information om vilka anvisningar som finns avseende ansökningar om valaktiviteter Pdf, 156 kB.